Repülős hírek röviden,egyszerűen!

Fly Blog

Fly Blog

RENDKÍVÜLI!!!

10 éves vezette az Air Algerie egyik gépét!

2018. január 07. - Hun Fly

Dokumentum film készült arról a 10 éves algér fiúról,aki tegnap egy alapítvány jóvoltából

vezethette az Air Algerie ATR 72-500 típusú gépét.1540.jpg

A fiú az Air Algerie egyenruhájába öltözött,és részt  vett a felsállás előtti ellenőrzésen.

A guruló úton is vezethette a gépet.A gépen több,mint 20 fő utazott.

 Eddig ez nem is volt probléma,de mint kiderült,a társaság nem tudott az esetről,de még a film forgatásról sem.

A pilótákat felfüggesztették,mert a levegőben is beengedték a pilótafülkébe.A kapitány szabályosan átadta neki a helyét.A fiúnak hagyták,hadd kezelje a gázkarokat,és még egy fordulót is hajtott végre a géppel.

 Történt már ilyen,de akkor katasztrófával végződött az eseménysor.

 

Az Aeroflot 593-as járata Moszkvából indult Hongkongba 63 utassal a fedélzetén 1994. március 23-án. A járatot a társaság flottájában akkor újnak számító Airbus A310–300 teljesítette.

 

A járaton tartózkodtak a kapitány gyermekei.A gyerekek kérésére édesapjuk egymásután beengedte őket a piltóta-ülésbe.Mikor a kapitány lány ült  a kormánynál,nem volt semmi probléma,de amikor a fiát engedte a székbe,az véletlenül elfordította a kormányt,ezzel kikapcsolva a robotpilótát.Ennek következtében a repülőgép 

erősen jobbra dőlt,majd dugóhúzóba esett.A kapitány nem ült a székben,tehát nem érhette el a kormányt.

Az elsőtiszt ugyan a helyén ült,de a széke neki hátra volt tolva,így ő sem fért a kormányszervekhez a gravitációs hatás miatt.A gépen kitört a pánik.A fiú apja utasítására teljes tolóerőt adott,és magafelé húzta a kormányt,de ez nem segített.Kb. 1 km magasan az elsőtisztnek sikerült közelebb húznia magát a kormányhoz,és az előírt módszerrel kihozta a gépet a dugóhúzóból.Ekkor a kapitány gyorsan helyet cserélt a fiával,és úgy tűnt minden rendben van.ekkor megtörtén a katasztrófa öszzesen 10 mp-n belül.Megszólalt a földközelség-jelző.

A pilóták az izgalmaktól nem tudták milyen magasan repül a gép,ezért az egy hegyoldalnak csapódott teljes tolóerővel.A balesetet senki sem élte túl.

Az esetnek két oka is van:

1.A pilótának soha senkit nem szabadott volna beengedni a pilótafülkébe,nem hogy a székébe ültetni!

2.A kapitány azért nem figyelt fel a  robotpilóta kikapcsolására,mert a megszokott orosz gyártású gépeken ennek

kikapcsolását egy sípolás is jelzi.Azonban az európai gyártású Airbuson ezt csak egy rövid fény jelezte,ezért nem figyelt fel egyik pilóta sem a kikapcsolásra.  

A bejegyzés trackback címe:

https://flyblog.blog.hu/api/trackback/id/tr5112725078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása