Dokumentum film készült arról a 10 éves algér fiúról,aki tegnap egy alapítvány jóvoltából
vezethette az Air Algerie ATR 72-500 típusú gépét.
A fiú az Air Algerie egyenruhájába öltözött,és részt vett a felsállás előtti ellenőrzésen.
A guruló úton is vezethette a gépet.A gépen több,mint 20 fő utazott.
Eddig ez nem is volt probléma,de mint kiderült,a társaság nem tudott az esetről,de még a film forgatásról sem.
A pilótákat felfüggesztették,mert a levegőben is beengedték a pilótafülkébe.A kapitány szabályosan átadta neki a helyét.A fiúnak hagyták,hadd kezelje a gázkarokat,és még egy fordulót is hajtott végre a géppel.
Történt már ilyen,de akkor katasztrófával végződött az eseménysor.
Az Aeroflot 593-as járata Moszkvából indult Hongkongba 63 utassal a fedélzetén 1994. március 23-án. A járatot a társaság flottájában akkor újnak számító Airbus A310–300 teljesítette.
A járaton tartózkodtak a kapitány gyermekei.A gyerekek kérésére édesapjuk egymásután beengedte őket a piltóta-ülésbe.Mikor a kapitány lány ült a kormánynál,nem volt semmi probléma,de amikor a fiát engedte a székbe,az véletlenül elfordította a kormányt,ezzel kikapcsolva a robotpilótát.Ennek következtében a repülőgép
erősen jobbra dőlt,majd dugóhúzóba esett.A kapitány nem ült a székben,tehát nem érhette el a kormányt.
Az elsőtiszt ugyan a helyén ült,de a széke neki hátra volt tolva,így ő sem fért a kormányszervekhez a gravitációs hatás miatt.A gépen kitört a pánik.A fiú apja utasítására teljes tolóerőt adott,és magafelé húzta a kormányt,de ez nem segített.Kb. 1 km magasan az elsőtisztnek sikerült közelebb húznia magát a kormányhoz,és az előírt módszerrel kihozta a gépet a dugóhúzóból.Ekkor a kapitány gyorsan helyet cserélt a fiával,és úgy tűnt minden rendben van.ekkor megtörtén a katasztrófa öszzesen 10 mp-n belül.Megszólalt a földközelség-jelző.
A pilóták az izgalmaktól nem tudták milyen magasan repül a gép,ezért az egy hegyoldalnak csapódott teljes tolóerővel.A balesetet senki sem élte túl.
Az esetnek két oka is van:
1.A pilótának soha senkit nem szabadott volna beengedni a pilótafülkébe,nem hogy a székébe ültetni!
2.A kapitány azért nem figyelt fel a robotpilóta kikapcsolására,mert a megszokott orosz gyártású gépeken ennek
kikapcsolását egy sípolás is jelzi.Azonban az európai gyártású Airbuson ezt csak egy rövid fény jelezte,ezért nem figyelt fel egyik pilóta sem a kikapcsolásra.