Összehasonlító tesztek elég sokszor lesznek majd a közeljövőben.Na kezdjünk bele a mai adagba!
Kakaskodás,pereskedés,viaskodás.Elég kíméletlen módon bánik egymással a brazil,és a
kanadai repülőgyár.De melyikük végtermék a jobb?Az Embraer nemrég elkezdett egy új sorozatot gyártani,
melynek neve E2.Az E2 az E sorozat útódja.ez olyan az Embraernek,mint az Airbusnak a NEO.
A csapat tagjai az E175,az E190,és az E195.A mai cikkben az utóbbiról lesz szó.
Térjünk át a Bombardier-re!A C Series ötlete 2007-ben merült fel a kanadai mér-
nökök fejében,egy közepes hatótávolságú gépként.Első repülését
azonban csak 2013-ban hajtotta végre.A C Series két tagja a CS100,és a CS300.
Most pedig következzenek a száraz adatok!
Bombardier C Series 300
Ülések,férőhelyek száma: 130
Utazó sebesség: 540 km/h
Maximum sebesség: 870 km/h
Erőforrások: 2x Pratt&Whitney PW1500G
Személyzet: 2 pilóta,3-4 légiutaskísérő
Felszálláshoz/leszálláshoz szükséges pálya(hossz):1500m
Hossz: 39 m
szárnyfesztávolság: 35 m
Súly.27t
Megrendelések: 237 db
Embraer E2 195
Ülések,férőhelyek: 120
Utazó sebesség: 545 km/h
maximum sebesség:865 km/h
Erőforrások: 2x Pratt&Whitney PW1919G
Személyzet: 2 pilóta,3 légiutaskísérő
Felszálláshoz/leszálláshoz szükséges pálya(hossz): 1400 m
Hossz: 41 m
Szárnyfesztávolság: 35 m
Súly:25.5t
Megrendelések: 156 db
A megrendelésekből tisztán látszik ,hogy a Bombardier
gépe valamivel népszerűbb,de nagy népszerűségnek örvend az E2 195-is.
A Swiss,és az air Baltic még auz A319-eseket is lecseréli a Css kedvéért,
az Azul,és az Austrian pedig már régóta Embráereket használ.
A közeljövőben várható összehasonlító tesztek:
Q 800 vs 72-500
ERJ145 vs CRJ 700
MC 21 vs C919
Eurofigter vs Gripen